استقبال سیمانی ها، گلایه پالایشی ها،با اعتراض خودرویی ها
محمدرضا نعمت زاده با بیان اینکه تولید پالایشگاه های کشور به سمت کیفی سازی یورو 4 و یورو 5 می رود برهمین اساس در آینده نزدیک حجم تولید قیر در پالایشگاه ها با کاهش مواجه خواهد شد.
این گزارش می افزاید، هفته جاری، وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار طرح جایگزینی بتن به جای آسفالت قیر بود.
در همین راستا، رییس امور مالی شرکت سیمان کارون در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: شرکت های سیمانی از طرح جایگزینی بتن به جای آسفالت قیر استقبال می نمایند زیرا این طرح موجب افزایش تولید و همچنین افزایش ظرفیت تولیدی شرکت های تولیدکننده سیمان می گردد.
شهبازی در خصوص ایمنی جاده های کشور با پوشش بتن افزود: بتن از لحاظ کیفیت و همچنین بهای تمام شده از مزایای مطلوب تری نسبت به آسفالت قیر برخوردار می باشد ولی کارشناسان بایستی علاوه بر بررسی هزینه های اقتصادی از لحاظ ایمنی نیز ایجاد جاده های بتنی کشور را مورد بررسی و همچنین پیگیری های لازم را انجام نمایند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: طرح جایگزینی بتن به جای آسفالت قیر در سودآوری شرکت های سیمانی تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.
این مقام مسئول در پایان به احداث کارخانه جدید سیمان کارون اشاره کرد و گفت: مراحل احداث کارخانه جدید تولید سیمان کارون از یک پیشرفت حدود 70 درصدی برخوردار می باشد و با بهره برداری از این کارخانه ظرفیت تولید این شرکت نیز افزایش می یابد.
شایان ذکر است، اجرای طرح جایگزینی بتن به جای سیمان منجر به افزایش تولید شرکت های تولیدکننده سیمان و در مقابل کاهش تولید و سودآوری منفی در شرکت های تولیدکننده قیر از جمله شرکت نفت پاسارگاد را به همراه خواهد داشت.
در همین راستا، رییس حسابداری شرکت نفت پاسارگاد در گفتگو با خبرنگار ما از تعهدات دو وزارتخانه نسبت به شرکت فوق خبر داد و گفت: وزارت نیرو و همچنین وزارت راه و شهرسازی با توجه به انعقاد قراردادهای بزرگ با شرکت نفت پاسارگاد تا پایان سال جاری موظف به تأمین ماده اولیه شرکت نفت پاسارگاد در راستای دریافت قیر تولیدی این شرکت می باشند.
خردمند با اشاره به اینکه اجرای طرح جایگزین بتن به جای آسفالت قیر با اعتراض خودروسازان مواجه خواهد شد گفت: بتن از انعطاف پذیری بالاتری نسبت به آسفالت قیر برخوردار می باشد که این امر موجب وارد شدن صدمه های زیادی به خودروها می گردد که در نهایت با اعتراض های مکرر خودروسازان امکان کاهش گارانتی خودروها از 18 ماه به 4 ماه نیز دور از ذهن نمی باشد.
گفتنی است به گفته این مقام مسئول با توجه به تعهدات دو وزارتخانه مذکور، این طرح تا پایان امسال اجرایی نخواهد شد و در صورت اجرا نیز شرکت های تولیدکننده قیر با مشکل مواجه نخواهند شد.
دیدگاهتان را بنویسید