گپ قیمتی و انواع آن
شکاف یا گپ ناحیه ای از نمودار قیمتی است که در آن قسمت هیچ معاملهای توسط معاملهگران صورت نگرفته و همین باعث ایجاد یک ناحیهی توخالی در نمودارها شده است.
از شکافها میتوانیم در حقیقت نقطه ورود و خروج را بهتر تشخیص دهیم. گپ ها اکثر اوقات در نمودارهای کوتاه مدت روزانه یا ساعتی قابل مشاهدهتر از نمودارهای بلند مدت هفتگی و ماهانه هستند. اما اگر در نمودارهای بلند مدت شکافی ظاهر شود، اهمیت بیشتری خواهد داشت.
اغلب شکاف قیمتی به دلیل عواملی مانند بازگشایی قیمت پس از مجامع سالیانه و افزایش سرمایه، تعدیل مثبت در سود دهی شرکت، اخبار مهم و مثبت در صنعت، انتشار گزارش های مثبت در حد فاصل بین بسته و باز شدن سهم و غیره ایجاد می شود.
شکاف های نزولی و صعودی اصولا قابلیت تبدیل شدن به حمایت و مقاومت را دارد و هر سهمی وارد شکاف قیمت شود، بالا و پایین گپ بهعنوان حمایت و مقاومت سهم لحاظ میشود.
گپ ها به چهار دسته تقسیم می شوند که در این ویدیوها انواع این گپ ها به شما آموزش داده می شود
قبل از هرچیزی، فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید!
دوره های مرتبط
الگوی های قیمتی برگشتی
روند ها در طی مراحلی حرکت می کنند و در فاصله مراحل حرکت بازار استراحت می کند تا قیمت های…
استفاده از فیلترها برای شناسایی سهام مستعد رشد
فیلترها در تحلیل تکنیکال و کل بازار این امکان و قدرت را به شما میدهد که بتوانید بین نمادهای مختلف…
کانالها و سیگنالهای خرید و فروش کانالیزه
کانال قیمت Price Channel هنگامی شکل میگیرد که قیمت بین دو خط موازی نوسان کند که منجر به کانالیزه شده…
اندیکاتورها و کاربرد آنها میانگین های متحرک و سیگنال میانگین ها
اندیکاتور یا شاخص Indicators، نمودارهای کمکی در تحلیل تکنیکال هستند که از مواد خام تحلیل تکنیکال یعنی قیمت، زمان و حجم و ترکیب آن با توابع ریاضی ترسیم میشوند.…
امتیاز دانشجویان دوره
نظرات
۵۷,۵۰۰ تومان ۴۷,۵۰۰ تومان
قوانین ثبت دیدگاه