گپ قیمتی و انواع آن
شکاف یا گپ ناحیه ای از نمودار قیمتی است که در آن قسمت هیچ معاملهای توسط معاملهگران صورت نگرفته و همین باعث ایجاد یک ناحیهی توخالی در نمودارها شده است.
از شکافها میتوانیم در حقیقت نقطه ورود و خروج را بهتر تشخیص دهیم. گپ ها اکثر اوقات در نمودارهای کوتاه مدت روزانه یا ساعتی قابل مشاهدهتر از نمودارهای بلند مدت هفتگی و ماهانه هستند. اما اگر در نمودارهای بلند مدت شکافی ظاهر شود، اهمیت بیشتری خواهد داشت.
اغلب شکاف قیمتی به دلیل عواملی مانند بازگشایی قیمت پس از مجامع سالیانه و افزایش سرمایه، تعدیل مثبت در سود دهی شرکت، اخبار مهم و مثبت در صنعت، انتشار گزارش های مثبت در حد فاصل بین بسته و باز شدن سهم و غیره ایجاد می شود.
شکاف های نزولی و صعودی اصولا قابلیت تبدیل شدن به حمایت و مقاومت را دارد و هر سهمی وارد شکاف قیمت شود، بالا و پایین گپ بهعنوان حمایت و مقاومت سهم لحاظ میشود.
گپ ها به چهار دسته تقسیم می شوند که در این ویدیوها انواع این گپ ها به شما آموزش داده می شود
قبل از هرچیزی، فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید!
دوره های مرتبط
آموزش تحلیل مهم فیبوناچی زمانی
استفاده از قیمت فقط باعث بهره مندی از 50% ظرفیت تحلیلگری خواهد بود و وقتی تک بعدی نگاه کنیم نمی…
الگوی های قیمتی برگشتی
روند ها در طی مراحلی حرکت می کنند و در فاصله مراحل حرکت بازار استراحت می کند تا قیمت های…
واگرایی های مخفی در بازار
واگرایی به حالتی گفته می شود که در آن قیمت برخلاف اندیکاتور حرکت می کند. در صورتی که واگرایی در…
آموزش کامل STOCHASTIC و سیگنال خرید و فروش
نخستین بار در اواخر دهه 1950 توسط george c.lane رئیس مرکز آموزش سرمایه گذاری واتسکا معرفی گردید. از گروه اندیکاتور…
امتیاز دانشجویان دوره
نظرات
۵۷,۵۰۰ تومان ۴۷,۵۰۰ تومان
قوانین ثبت دیدگاه